Gebruiker tag lijst

Pagina 176 van 176 EersteEerste ... 76126161173174175176
Weergegeven resultaten: 2.626 tot 2.634 van 2634
    White Trash GO Member
    Punten: 8.011, Level: 10
    Voortgang Level: 38%, Punten benodigd voor volgend Level: 689
    Totale activiteit: 97,0%
    Mijlpalen:
    Social1 jaar geregistreerd5.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts1000 Posts100% TradeZone score5 goede deals in TradeZone7 dagen geregistreerd3 maanden geregistreerd
    rotjong666's schermafbeelding
    Punten
    8.011
    Level
    10
    Mentioned
    182 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Platform
    PS3

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bubbles Bekijk bericht
    Wij hebben hier al bijna 7 jaar een Aygo staan (auto van mn vriendin) en die zou nu bij inruil ongeveer nog de helft van de nieuwwaarde waard zijn volgens de garage. De auto heeft 170k gereden en rijd echt nog als nieuw. Dus dat 3 cilinders na een ton op zijn is gewoon echt onzin. Ze heeft er echt nog nooit iets mee gehad buiten het normale onderhoud om en tijdens de laatste beurt waren er ook geen bijzonderheden.
    Kijk ook maar eens op bijvoorbeeld autotrack.nl Daar zie je ook dat die kleine auto's juist hun waarde vasthouden. Geen bijtelling, geen wegenbelasting en je lacht je rot om de verzekeringspremie. Dus als je geen lange stukken hoeft te rijden zijn het echt ideale auto's.

En een Skoda is misschien wel iets blikkeriger, maar daar is de prijs ook naar. Ze zijn echt al een stuk beter geworden de laatste 10 jaar en sinds ze bij VW zijn gaan horen. De nieuwe Passat is inderdaad een plaatje, maar moet zeggen dat ik de nieuwe serie van VW over de gehele lijn echt heel mooi vindt.

Ik heb zelf ook een Golf V gereden, maar daar hoorde je ook gewoon blik als je de deur dichtsloeg, zag je losse naden tussen de dashboarddelen en hoorde je het onderstel. Wat dat betreft ga je er denk ik wel op vooruit als je richting een Audi gaat. Ik heb zelf niks met Audi, de uitstraling is mij wat teveel van het goede (te patserig). Ik zou voor dat geld eerder in een nette C klasse stappen.

Wij hebben vroeger zo'n kleine fiat erbij gehad als 2de auto...
    Die hebben we weggedaan met 120000 op de teller die ging gelijk naar de sloop ding is gewoon niks meer waard.
    Misschien is het bij Toyota anders.

Ik woon in Duitsland daar betaal ik sowieso bijna geen wegenbelasting. Bijtelling heb ik niet. Verzekering is goedkoop omdat ik nooit schade rij (klop klop, tik m even af )
    Daarom is het nu ook wat aantrekkelijker om een grotere auto te rijden.
    Ik vind auto's ook gaaf heb nu ook een speciale uitvoering (abt) en ik zeg eerlijk.. bij mij zou het plezier anders weg zijn als ik in een Aygo of 107 zou rijden.
    Het zijn waarschijnlijk prima auto's maar niet voor mij.

Golf is gewoon kwaliteit zijn toppers heb in 10 jaar tijd 4 x een Golf gehad allemaal stuk voor stuk perfecte auto's nooit problemen mee.
    Denk dat het blikkerige ook wel meevalt als je dagelijks de deur van een Aygo dichtslaat kan mij niet wijsmaken dat die kwaliteit nu zoveel beter is.

C-Klasse is ook erg mooi, wel het model 2009, zeker met AMG pakket alleen heb ik er hetzelfde mee als BMW ik vind de sedans een stuk mooier dan de station uitvoering en ik zoek een station.
    Laatst gewijzigd door rotjong666 : 17 mei 2013 om 13:54
    [Prototype 2], Brink, Darkness 2, Far Cry 3, God of War, Killzone 3, Mafia 2, Resisitance 3, SAW, Saints Row 3, Tekken 6 en Terminator Salvation

PSN: rotjong

LimitedEditions.eu
    Punten: 2.328, Level: 4
    Voortgang Level: 33%, Punten benodigd voor volgend Level: 472
    Totale activiteit: 99,9%
    Mijlpalen:
    1 jaar geregistreerd1.000 XP10 Posts100 Posts
    Mr.Bubbles's schermafbeelding
    Punten
    2.328
    Level
    4
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PC PS3 360 PSP DS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rotjong666 Bekijk bericht
    Wij hebben vroeger zo'n kleine fiat erbij gehad als 2de auto...
    Die hebben we weggedaan met 120000 op de teller die ging gelijk naar de sloop ding is gewoon niks meer waard.
    Misschien is het bij Toyota anders.

Ik woon in Duitsland daar betaal ik sowieso bijna geen wegenbelasting. Bijtelling heb ik niet. Verzekering is goedkoop omdat ik nooit schade rij (klop klop, tik m even af )
    Daarom is het nu ook wat aantrekkelijker om een grotere auto te rijden.
    Ik vind auto's ook gaaf heb nu ook een speciale uitvoering (abt) en ik zeg eerlijk.. bij mij zou het plezier anders weg zijn als ik in een Aygo of 107 zou rijden.
    Het zijn waarschijnlijk prima auto's maar niet voor mij.

Golf is gewoon kwaliteit zijn toppers heb in 10 jaar tijd 4 x een Golf gehad allemaal stuk voor stuk perfecte auto's nooit problemen mee.
    Denk dat het blikkerige ook wel meevalt als je dagelijks de deur van een Aygo dichtslaat kan mij niet wijsmaken dat die kwaliteit nu zoveel beter is.

C-Klasse is ook erg mooi, wel het model 2009, zeker met AMG pakket alleen heb ik er hetzelfde mee als BMW ik vind de sedans een stuk mooier dan de station uitvoering en ik zoek een station.
    Haha, maar een Golf V van 35k kun je niet vergelijken met een Aygo van nog geen 10.000 euro. Ik vond de Golf een heerlijke auto om mee te rijden (ik had de 2 liter diesel, 140 pk) maar de mankementen vielen me voor een VW echt tegen, net zoals de kosten voor het onderhoud van reguliere beurten. Qua kosten kon ik er ook van in een C klasse rijden. En dan rijd je toch meer premium dan in een Golf. Ik heb bijvoorbeeld een lekker cilinderkop gehad, dat bleek dan weer een productiefout te zijn. VW wilde niks vergoeden, maar dat kostte mij dus wel dik 1600 euro.
    De tijd dat VW stond voor eenvoud en er in rijden omdat je geen geouwehoer wilde is volgens mij echt voorbij. Kijk de verhalen over de TSI motoren bijvoorbeeld maar. Het is 1 grote doffe ellende.

AMG pakket op een standaard uitvoering gooien vind ik dan wel weer sneu, een beetje diesel rijd zo'n ding er dan met gemak uit Ben het met je eens dat de sedans qua uiterlijk een stuk mooier zijn, de achterkant van die stations, tsjah dat is laten we zeggen, wennen

LimitedEditions.eu
    Mijlpalen:
    Punten
    2.328
    Level
    4
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PC PS3 360 PSP DS

Standaard

Mag ik trouwens vragen wat de vaste lasten zijn voor jouw Golf in Duitsland?

White Trash GO Member
    Mijlpalen:
    Social1 jaar geregistreerd5.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts1000 Posts100% TradeZone score5 goede deals in TradeZone7 dagen geregistreerd3 maanden geregistreerd
    Punten
    8.011
    Level
    10
    Mentioned
    182 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Platform
    PS3

Standaard

Haha, maar een Golf V van 35k kun je niet vergelijken met een Aygo van nog geen 10.000 euro. Ik vond de Golf een heerlijke auto om mee te rijden (ik had de 2 liter diesel, 140 pk) maar de mankementen vielen me voor een VW echt tegen, net zoals de kosten voor het onderhoud van reguliere beurten. Qua kosten kon ik er ook van in een C klasse rijden. En dan rijd je toch meer premium dan in een Golf. Ik heb bijvoorbeeld een lekker cilinderkop gehad, dat bleek dan weer een productiefout te zijn. VW wilde niks vergoeden, maar dat kostte mij dus wel dik 1600 euro.
    De tijd dat VW stond voor eenvoud en er in rijden omdat je geen geouwehoer wilde is volgens mij echt voorbij. Kijk de verhalen over de TSI motoren bijvoorbeeld maar. Het is 1 grote doffe ellende.

AMG pakket op een standaard uitvoering gooien vind ik dan wel weer sneu, een beetje diesel rijd zo'n ding er dan met gemak uit Ben het met je eens dat de sedans qua uiterlijk een stuk mooier zijn, de achterkant van die stations, tsjah dat is laten we zeggen, wennen
    Wat ik je zeg, heb 4 x een Golf gehad zowel benzine als diesel heb nog nooit iets met die auto's gehad. Voor mij zeer betrouwbaar.
    Kom 1 x per jaar bij de dealer om hem te laten checken en nieuwe olie erin te doen en that's it. En dat was bij die andere modellen eigenlijk hetzelfde.

Als ik b.v. een c-klasse zou kopen met amg pakket dan sowieso 320 cdi.

Kosten zijn ongeveer 80 p/m aan verzekering (allrisc en extra inzittende verzekering) en wegenbelasting samen.
    [Prototype 2], Brink, Darkness 2, Far Cry 3, God of War, Killzone 3, Mafia 2, Resisitance 3, SAW, Saints Row 3, Tekken 6 en Terminator Salvation

LimitedEditions.eu
    Mijlpalen:
    Punten
    2.328
    Level
    4
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PC PS3 360 PSP DS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rotjong666 Bekijk bericht
    Wat ik je zeg, heb 4 x een Golf gehad zowel benzine als diesel heb nog nooit iets met die auto's gehad. Voor mij zeer betrouwbaar.
    Kom 1 x per jaar bij de dealer om hem te laten checken en nieuwe olie erin te doen en that's it. En dat was bij die andere modellen eigenlijk hetzelfde.

Als ik b.v. een c-klasse zou kopen met amg pakket dan sowieso 320 cdi.

Kosten zijn ongeveer 80 p/m aan verzekering (allrisc en extra inzittende verzekering) en wegenbelasting samen.
    Zo, dat zijn heel andere bedragen dan hier in Nederland. Ik was 160 euro kwijt allrisk + MRB. Ga je ook voor een 6 cilinder audi?

White Trash GO Member
    Mijlpalen:
    Punten
    8.011
    Level
    10
    Mentioned
    182 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Platform
    PS3

Standaard

Zo, dat zijn heel andere bedragen dan hier in Nederland. Ik was 160 euro kwijt allrisk + MRB. Ga je ook voor een 6 cilinder audi?
    Ja autorijden is hier nog betaalbaar Ligt natuurlijk wel aan de schadevrije jaren heb nooit schade 6 jaar terug 1 keer een opvliegend paaltje op de snelweg tegen mn bumper aangehad maar dat was eigenlijk alles.

Ja, als ik een Audi koop wil ik wel het liefst een snelle diesel 2.7 of 3.0 (al zuipt die laatste erg veel omdat die automatisch quatrro zijn)
    Mn zwager heeft een E-Klasse 320 de koppel van zo'n apparaat echt bruut
    Laatst gewijzigd door rotjong666 : 17 mei 2013 om 14:29

VIP Only
    Punten: 16.981, Level: 17
    Voortgang Level: 42%, Punten benodigd voor volgend Level: 819
    Totale activiteit: 0%
    Mijlpalen:
    SocialVeteraan10.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts1000 Posts
    Wilco's schermafbeelding
    Punten
    16.981
    Level
    17
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PS3 360

Standaard

Nou als je kijkt naar de afschrijving dan blijkt toch dat kleine auto's zoals de Aygo, Polo, 107 veel beter hun waarde vasthouden. Ze zijn misschien goedkoper omdat de aanschafprijs lager is, maar in verhouding tot de nieuwwaarde zijn ze een stuk duurder dan bijvoorbeeld een A6 omdat die stukken sneller afschrijft. Sowieso zijn grote auto's op dit moment niet gewild.
    Maar snap het inderdaad, met 2 kinderen heb je inderdaad een stuk meer ruimte nodig en je wilt ze ook veilig vervoeren. Maar er zijn toch ook wel andere alternatieven die net zoveel ruimte bieden? Een Skoda Octavia bijvoorbeeld of een Passat. Beide ruime auto's, de Passat is bijvoorbeeld weer een stuk ruimer dan een C klasse.
    Grote auto's zijn momenteel best wel gewild, alleen grote motoren niet. Op de zaak hebben wij toevallig een A6 Avant staan met een 2.0 viercilinder motor en daar is behoorlijk veel vraag naar. Daarbij hadden wij laatst een M5 voor 40.000 euro en die was niet aan de straatstenen te slijten omdat die V10 zo'n hoog verbruik had terwijl je dus voor 5.000 euro een auto had met vergelijkbare uitrusting en een motor die een dikke performance levert.

En het is natuurlijk vrij logisch dat een auto als een Aygo minder afschrijft dan een duurdere auto. We hadden laatst een BMW 535d Touring met een optielijst van bijna 25.000 euro en een nieuwwaarde van 106.000 euro verkocht voor 63.000 euro. De auto was nog geen 2 jaar oud en had 60.000 kilometer gereden maar wel even ruim 40.000 euro afgeschreven. Een auto schrijft altijd snel af, zeker de eerste 2 jaar maar als je al een relatief goedkope auto koopt, dan is de ruimte er ook niet meer om even 40.000 euro af te schrijven.
    Laatst gewijzigd door Wilco : 18 mei 2013 om 00:27

White Trash GO Member
    Mijlpalen:
    Punten
    8.011
    Level
    10
    Mentioned
    182 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Platform
    PS3

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk bericht
    Grote auto's zijn momenteel best wel gewild, alleen grote motoren niet. Op de zaak hebben wij toevallig een A6 Avant staan met een 2.0 viercilinder motor en daar is behoorlijk veel vraag naar. Daarbij hadden wij laatst een M5 voor 40.000 euro en die was niet aan de straatstenen te slijten omdat die V10 zo'n hoog verbruik had terwijl je dus voor 5.000 euro een auto had met vergelijkbare uitrusting en een motor die een dikke performance levert.

En het is natuurlijk vrij logisch dat een auto als een Aygo minder afschrijft dan een duurdere auto. We hadden laatst een BMW 535d Touring met een optielijst van bijna 25.000 euro en een nieuwwaarde van 106.000 euro verkocht voor 63.000 euro. De auto was nog geen 2 jaar oud en had 60.000 kilometer gereden maar wel even ruim 40.000 euro afgeschreven. Een auto schrijft altijd snel af, zeker de eerste 2 jaar maar als je al een relatief goedkope auto koopt, dan is de ruimte er ook niet meer om even 40.000 euro af te schrijven.
    En als ik dan myreview lees op b.v. autoweek zijn mensen achteraf niet helemaal happy met een grote auto met lichte motor. B.v een A6 Avant weegt veel dan willen mensen nog een caravan trekken met een 2.0 tdi en het dan gek vinden dat de koppeling voor de 2de keer kapot is. Zag de klacht ook al een paar keer voorbij komen bij de Audi Q5 2.0 tdi quattro. Tja...

Het natuurlijk ook het onderhoud bij een M5 slijt alles sneller en zijn de onderdelen duurder. Dus minder interessant voor mensen.

LimitedEditions.eu
    Mijlpalen:
    Punten
    2.328
    Level
    4
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PC PS3 360 PSP DS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk bericht

Dat is prima, maar een auto van 7 jaar oud met 170.000 km op de teller die de helft nog waard is van de nieuwprijs ga je gewoon niet vinden binnen Audi of BMW. En waarom mensen met een dikke auto willen rijden met een lichtere motor is mij echt een raadsel, kennelijk vanwege de lagere prijzen?

Soortgelijke discussies

1. Het grote moppen topic
    By Mickster in forum Chill Zone
    Reacties: 297
    Laatste bericht: 15 september 2012, 00:28
  2. CENTRAAL - Het grote fotografie topic
    By BeZaX in forum Elektronica en Gadgets
    Reacties: 1944
    Laatste bericht: 5 september 2012, 11:53
  3. Het grote 'Babes' topic
    By The Game in forum Chill Zone
    Reacties: 601