Gebruiker tag lijst

Pagina 1 van 283 12341651101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 15 van 4243
    VIP Only
    Punten: 104.398, Level: 46
    Voortgang Level: 71%, Punten benodigd voor volgend Level: 1.402
    Totale activiteit: 0%
    Mijlpalen:
    SocialVeteraan100.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts10000 Posts100% TradeZone score
    Marley's schermafbeelding
    Punten
    104.398
    Level
    46
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard CENTRAAL - Centraal TV topic

Voor alle vragen die betrekking hebben op TV's (HDTV, 3D, LED, OLED etc.) kun je hier terecht.

Algemeen:
    Hdtv staat voor high-definition television of hoge-definitietelevisie en is een televisietechniek met een kwaliteit die als geavanceerder wordt aangemerkt dan de bestaande analoge systemen PAL, NTSC en SECAM.

Als groot voordeel van hdtv wordt genoemd het grotere aantal beeldlijnen, wat een aanmerkelijk scherper beeld mogelijk maakt, vooral duidelijk te zien op de huidige steeds groter wordende televisies. Een televisie met het HD ready-logo is gecertificeerd om een volledig HD signaal te kunnen verwerken en voldoet minimaal aan de laagste hdtv-specificaties. In het kort houdt dit in: kan minimaal 720 beeldlijnen weergeven en heeft een digitale ingang, in de praktijk een HDMI- of DVI-ingang en ondersteunt de kopieerbeveiliging HDCP. De HDMI-aansluiting is de meest voorkomende digitale aansluiting op hdtv's. Dit omdat HDMI in tegenstelling tot DVI naast een digitaal videosignaal ook een digitaal geluidssignaal meestuurt.

Ter vergelijking, de oudere analoge Europese tv-standaard PAL heeft 576 beeldlijnen interlaced in een beeldverhouding van 4:3 (of 16;9 in PALplus). Hdtv daarentegen heeft 720 of 1080 beeldlijnen en heeft een beeldverhouding van 16;9. Niet alleen de resolutie is groter, ook de kleurruimte is groter dan bij PAL.

Geschiedenis
    Begin jaren 80 waren er zowel in de bioscoop als op televisie diverse films in 3D te bekijken. Om deze films te bekijken had je een gekleurd brilletje nodig. De basis van deze 3D-beleving was en is stereoscopie.

Hoewel de basisprincipes al vele jaren bekend zijn, begint 3D-televisie pas in het begin van de 21e eeuw van de grond te komen. Dit komt enerzijds doordat technologische ontwikkelingen een 3D-beleving in HD formaat mogelijk maken. Minstens zo belangrijk is echter dat een aantal grote fabrikanten (met name Panasonic, Sony, Samsung en Philips) gelooft dat er een (grote) markt is voor 3d televisies en hier flink in investeert.

De uitleg van verschillende manieren om een 3D beeld te zien vind je hier.

Standaarden
    Momenteel zitten we in een fase waarin er nog geen uniforme standaarden zijn en de televisie fabrikanten bezig zijn met hun eigen versie van 3D-televisie.

Voor consumenten is het belangrijkste verschil in het aanbod van de fabrikanten of er wel of geen 3D bril nodig is. Het gebruik van een 3D bril geeft momenteel een veel betere 3D ervaring. Het moeten dragen van een 3D bril zou echter voor veel mensen een reden kunnen zijn om geen 3D televisie aan te schaffen. Het is dus niet ondenkbaar dat uiteindelijk een oplossing zonder bril de winnaar wordt.
    Bron: wiki
    Laatst gewijzigd door Martijn123 : 21 oktober 2012 om 14:16 Reden: edit

Member
    Punten: 3.907, Level: 6
    Voortgang Level: 35%, Punten benodigd voor volgend Level: 593
    Mijlpalen:
    Veteraan1.000 XP10 Posts

Punten
    3.907
    Level
    6
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

ik ben al tijdje op zoek naar hdtv en mijn oog is dus gevallen op deze
    http://www.kieskeurig.nl/product/842...71004B4724.htm
    dus bij deze de vraag is deze goed genoeg voor mooi beeld op de 360 en om tv te kijken.
    Of zal ik nog ff doorsparen .alhoewel ik nog zoveel leuke games wil en nou niet echt een top baan heb

VIP Only
    Mijlpalen:
    SocialVeteraan100.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts10000 Posts100% TradeZone score
    Punten
    104.398
    Level
    46
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Hij krijgt in ieder geval redelijke reviews op die site en heeft component ondersteuning. Toch ben ik een beetje sceptisch...

Is het ding wel echt HD-Ready? Ook is ie vrij klein, persoonlijk ga ik liever voor een iets groter exemplaar. Hij is slechts 319 euro, dat is dan wel weer een zeer nette prijs, vergelijkbaar met een goede monitor.

Ik zou nog even verdere reacties afwachten hier, denk dat er vast wel mensen zijn die je een beter advies kunnen geven en wellicht een goed alternatief weten

Xbox 360 Moderator
    Punten: 8.930, Level: 11
    Voortgang Level: 21%, Punten benodigd voor volgend Level: 870
    Mijlpalen:
    Veteraan5.000 XP500 Posts250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts
    Thuggie's schermafbeelding
    Punten
    8.930
    Level
    11
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Samsung heeft erg goeie producten, toch zou ik als ik jou was Map, doorsparen voor wat Marley zei een groter exemplaar. Je gaat denk ik spijt krijgen als je dit toestel koopt. Ondanks de mooie reviews zal waar jij hem voor wil gebruiken ( je xbox 360 ) niet zozeer als top uitspringen ten opzichte van je gewone tv. Tuurljik het zal iets scherper zijn, maar het echte verschil volgens de kenners is pas merkbaar vanaf 30"+ , 32 inch zou mooi zjin om mee te beginnen denk ik tot de fullhd tv's betaalbaar zijn.

Noone likes us, We don't care !

Member
    Mijlpalen:
    Veteraan1.000 XP10 Posts

Punten
    3.907
    Level
    6
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Ik heb nu al genoeg geld voor deze dan. Maar er komen zoveel goede titels uit voor de xbox die ik nog wil en ik heb ook nog niet spul als controlere, remote, draadloos verbinding ding enzo
    daarom leek me dit een mooi alternatief redelijk goedkoop en toch redelijk tvtje( afgaand op reviews aangezien ik geen reet verstand heb van hdtv's)
    oja en zijn er anders redelijke andere alternatieven het max. bedrag voor mij is 500 euro aangezien dat maar n maandje sparen is

VIP Only
    Punten: 26.283, Level: 23
    Voortgang Level: 47%, Punten benodigd voor volgend Level: 917
    Mijlpalen:
    SocialVeteraan10.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts1000 Posts
    RP89's schermafbeelding
    Punten
    26.283
    Level
    23
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

@Map
    Ik zou toch voor een andere gaan, diagonaal is vrij klein, en helderheid is niet erg hoog.

Ikzelf heb deze: http://www.kieskeurig.nl/product/4DD...A10050D957.htm

Ik ben er erg blij mee, het is een hele mooie prijs voor een HDTV, vanaf € 582,00. Mooi groot beeld. Enigste minpuntje is het brakke geluid, maar daarvoor heb je boxen die je erop aan kunt sluiten. Verder heeft deze HDMI en een zogehete 'Game Mode'. Zeker een aanrader! Meer info: http://www.samsung.com/nl/products/t...v/le27s71b.asp
    Laatst gewijzigd door RP89 : 16 januari 2007 om 16:39

Member
    Mijlpalen:
    Veteraan1.000 XP10 Posts

Punten
    3.907
    Level
    6
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

das opzich wel een hele mooie. Ik heb alleen een probleem. De kamer is best groot enzo maar de plek waar de tv komt te staan heeft een hele kleine afstand tenopzicht waar ik zit. (afstand zitten / tv is max 2m.) dus dan lijkt mij een beeld groter dan 58 cm niet ideaal of heb ik dat verkeerd

VIP Only
    Mijlpalen:
    RP89's schermafbeelding
    Punten
    26.283
    Level
    23
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Bij de oude breedbeeld tv's was het noodzakelijk om veraf te zitten, aangezien de kwaliteit dan goed tot zijn recht komt. Bij HDTV is dat helemaal niet het geval, ikzelf zit ook erg dicht op de hdtv, ik denk nog geen eens 1 meter. Ik kan wel verder weg gaan zitten, maar is juist mooi als je zo dicht op een groot scherm zit. Heb daar weinig problemen mee, 2 meter afstand lijkt me dan zeker geschikt. Als jij die HDTV met diagonaal van 48,3 cm neemt, is 2 meter afstand denk ik veel te groot!

Kun je je zitplaats niet verschuiven dan

Member
    Mijlpalen:
    Veteraan1.000 XP10 Posts

Punten
    3.907
    Level
    6
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robpolman Bekijk bericht
    Bij de oude breedbeeld tv's was het noodzakelijk om veraf te zitten, aangezien de kwaliteit dan goed tot zijn recht komt. Bij HDTV is dat helemaal niet het geval, ikzelf zit ook erg dicht op de hdtv, ik denk nog geen eens 1 meter. Ik kan wel verder weg gaan zitten, maar is juist mooi als je zo dicht op een groot scherm zit. Heb daar weinig problemen mee, 2 meter afstand lijkt me dan zeker geschikt. Als jij die HDTV met diagonaal van 48,3 cm neemt, is 2 meter afstand denk ik veel te groot!

Kun je je zitplaats niet verschuiven dan

haha ja dat is het probleem ik heb en een slaapkamer en een zit kamer maar tja zo staat alles het handigst mij lijkt n tv tusse de 50 en de 58 wel geschikt. Het probleem is wel dat HD nog niet de norm in nederland is rtl4 enzo zenden geloof ik nog niet eens ns breedbeeld uit. en ik verdien maar 70 in de maand dus echt n super duur ding heb ik ook geen zin in

VIP Only
    Mijlpalen:
    RP89's schermafbeelding
    Punten
    26.283
    Level
    23
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

HDTV maakt echt grote verschillen, ikzelf vindt zonder hdtv eigenlijk best lelijk

Member
    Punten: 3.979, Level: 6
    Voortgang Level: 43%, Punten benodigd voor volgend Level: 521
    Mijlpalen:
    Veteraan1.000 XP10 Posts

Punten
    3.979
    Level
    6
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Er is een zeer goedkope HDTV in de mediamarkt een Amstrad een bijna verdwenen maar oerdegelijk merk, deze tv kost maar slechts 399€ en heeft alles: aansluiting van pc naar tv, hdtv poort aansluitingen alles echt alles!!
    Hij heeft een diagonaal van 66cm wat voor mij echt meer als genoeg is!!
    Helaas vind ik nergens op internet een link naar de specs van deze tv, ik heb deze tv voor kerstmis gekregen (met nog een beetje financiele steun van mezelf, ik heb gvd 175 € moeten ophoesten!!) als je niet veel geld bezit is deze tv echt de oplossing want ik ben er zeeer blij mee! Een Belgisch krantje test-aankoop zegt dat deze tv Meester-Aankoop is (prijs die word uitgereikt naar een product per categorie red.) , het zalige ook nog is je krijgt een hele shitload aan kabels meegekregen met dit schatje zodat je je portefieulle niet moet ruineren als je stuff op je tv wilt aanluiten!!

Nou je ziet maar wat je ermee aanvankt!!

Luffy
    Laatst gewijzigd door Luffy : 17 januari 2007 om 11:03
    alles wat zeldzaam is is duur, een goedkoop paard is zeldzaam; dus een goedkoop paard is duur;

[DM!] DutchMasters
    Punten: 7.220, Level: 9
    Voortgang Level: 66%, Punten benodigd voor volgend Level: 380
    Mijlpalen:
    Veteraan5.000 XP500 Posts250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts
    ViVe's schermafbeelding
    Punten
    7.220
    Level
    9
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Volgende week komt mijn Sony 40 inch X2000 FullHD binnen
    Nu nog de PS3 en dan word het genieten geblazen.

Sony 40W2000 FullHD & 46T3500 FullHD en twee witte DualShock controllers

Member
    Punten: 5.444, Level: 8
    Voortgang Level: 4%, Punten benodigd voor volgend Level: 1.056
    Mijlpalen:
    Veteraan5.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts

Punten
    5.444
    Level
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Zoals ik al in een ander draadje zei, mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung LE32S71B.

Waarom?

Ik heb producten van Samsung (E900, NV-10) en heb heb er geen spijt van. Ze designen ook zeer nette dingen. Dan is er nog gamemode, perfect voor de gamers. Hij is 94 cm in diagonaal, dus lekker groot. Bij Kieskeurig hou ik hem kwa prijs in de gaten. In duitsland was hij 1200 en nu rond de 1100.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo'n voorstander ben van dit soort draadjes.

Het beste is als je een HD tv wil kopen is om deze punten bij te houden:

* Leeftijd en inkomen
    Een mannetje van 2 kan niet zo'n dure tv kopen als een bijna 17jarige ik, tenzij hij in een rijke familie zit

* Kamergrootte waar hij in komt te staan en kamerlayout.
    Mijn kamer is namelijk vrij groot met kleine meubilair. Binnenkort komt er een 2persoonsbed in te staan. Mijn bed staat nu met mijn gezicht al liggend richting de tv (kleine kijkafstand vandaar dat ik genoegen neem met mijn 56cm tvtje). Maar dat gaat verandern als mn bed erin komt. Dan is de kijkafstand natuurlij kveel groter (vandaar een 94 cm tv).

* Wat ga je ermee doen?
    Ga je er alleen op gamen? Neem dan neit een al te dure HD Tv. Kijk je zoals ik veel tv? Dan is een duurdere en dus mooiere HD TV beter. Ga je voor een strakke tv, of moet er een beetje zichtbaar design in zitten?

* Merkbekendheid
    Goede en grote merken voor TV's om naar uit te kijken:
    Samsung, Philips, LG, Sony

Hiermee moet het toch wel wat makkelijker zijn een TV uit te kunnen zoeken

Oh ja, ook wle mooi om te weten..
    LCD vind ik persoonlijk beter dan Plasma, hoewel plasma mooier beeld heeft. Ik hoor alleen (te) vaak dat PLasma tv's inbranden, wat dus zeer gevaarlijk is.
    Laatst gewijzigd door Xplicit : 20 januari 2007 om 23:56
    Saving for
    Samsung LE37M86B - Honda CRX Del Sol 1.6 Vtec

360 PS3 Wii
    Punten: 5.730, Level: 8
    Voortgang Level: 30%, Punten benodigd voor volgend Level: 770
    Mijlpalen:
    Veteraan5.000 XP250 Posts100 Posts50 Posts10 Posts
    Flatchoo's schermafbeelding
    Punten
    5.730
    Level
    8
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Platform
    PS3 360 Wii PSP DS

Standaard

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Samung. Ik heb ook en aantal Samsung producten en ze zijn van prima kwaliteit. Ik ben nu voor zo'n TV aan het sparen. Omdat ik hem meer gebruik voor het gamen koop ik een Samung HD ready tv met gamemode.

VIP Only
    Mijlpalen:
    Punten
    104.398
    Level
    46
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Standaard

Bij BCC nu tot zaterdag geen BTW betalen op HDTV's, dat betekent 19% korting!

Voorbeeld: Een Samsung LCD-TV LE32R32 (32" = 82 CM) voor slechts 654 euro! En nog veel meer mooie aanbiedingen check hier