Oorspronkelijk geplaatst door
Kaj
TERA en WoW kan je leuker vinden, maar dan houd je gewoon van grinden en oude MMO's. Het nieuwe combat systeem lijkt een hoop verbetering in TERA, maar daar wordt ik eigenlijk blij gemaakt met niks. De combat in Guild wars 2 is een soort van Hybrid tussen WoW en TERA. Je hebt wel tab-attack en zo (ook niet helemaal, want wat je visie is, wordt je target ook), maar daarnaast is het dodgen gewoon goed uitgewerkt. Je kan zelf kiezen welke kant je dodged en het haalt je ook echt uit range of in range van je tegenstander.
Heb PVP gespeeld als in in de wereld. Ja, je verdient beter gear omdat je beter bent in TERA, dus dan wordt dat gat alleen maar groter en wordt het dus oneerlijk. Bij GW2 heb je allemaal dezelfde gear in structured PVP. Goed, structured pvp in TERA is er nog niet, maar dat gaat nog komen en ik weet zeker dat het oneerlijk wordt voor de mensen die minder tijd hebben. Je doet dat vanwege de GW2 leaderboards? Het wordt een soort van MOBA idee bij Guild wars 2. Wat mij erg trekt, want ik vind games als League of legends ook leuk.
Vernieuwender is TERA zeker niet, als je dat durft te zeggen dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Het questen is niet veranderd, het guild systeem nauwelijks (klein beetje)veranderd, alle MMORPG elementen zijn onveranderd en alleen de combat is eigenlijk veranderd. Daarnaast is het nog vrij slow-paced ook. Ik bedoel. Het is nog steeds geen God of war of zo. Guild wars 2 daarentegen is vrij fast paced. Vooral als Engineer vond ik het allemaal heel vet. Ik zet me rocket turret neer. Dash naar voren met me skill, schiet mezelf en de tegenstander naar achteren. Spring omhoog dash naar beneden. En zo maar door. Bijna niet te pakken. Maarja iedereen zijn smaak.
overigens is het combat systeem van tera niet nieuw. Heb al eerder 1 MMORPG gespeeld die hetzelfde deed. (deze was voor de rest overigens heel kut

)
Tera is niet slecht, maar het doet weinig nieuws. Ik zeg steeds maar: het doet hetzelfde als rift tegenover WoW. Het probeert veel meer te zijn, maar het is het eigenlijk niet. Alleen dan met kijk op het combat systeem. Waar het bij rift de dynamic events is.