View Full Version : Wie wordt de next-gen winnaar?
mudara
4 februari 2007, 10:38
Wie word de next-gen winnaar denken jullie?:P
a Xbox 360
b WII
c PS3
vinnie
4 februari 2007, 10:53
LOL , Een newbie hier op het forum. Succes met je Topic Mudera ! En de Next-Gen winnaar is PS3only. Dus C :P
maka
4 februari 2007, 10:55
xbox360
vinnie
4 februari 2007, 10:57
Hey Maka drol, je moet A,B of C kiezen ! Wel volgens de spelregels spelen..
maka
4 februari 2007, 10:57
ok drol! A
Gii
4 februari 2007, 11:02
Drol hier drol daar, wel op jullie taal letten graag. Ik ga voor de Wii dus B. :)
yallayalla
4 februari 2007, 11:03
LOL , Een newbie hier op het forum. Succes met je Topic Mudera ! En de Next-Gen winnaar is PS3only. Dus C :P
same here ^O^ 8)
vinnie
4 februari 2007, 11:07
Drol hier drol daar, wel op jullie taal letten graag. Ik ga voor de Wii dus B. :)
Lol, drol is geen scheldwoord Gii. Ik zeg ook Piel tegen me broer en me zus noem ik kutje .. Scheld ik hun dan uit ? :) Je moet het leuk houden met en om elkaar. Als je allemaal nix meer tegen elkaar kan zeggen, Waar moet je dan zijn ? in de put ? Of op een Heilige Christelijke School... Waar je word opgeleid tot Mietje. Just a TIP. ^O^;)
Tunix
4 februari 2007, 11:07
Ik heb even een enquete toegevoegd. Zo hou je wat makkelijker stemmen bij. ;)
Flatchoo
4 februari 2007, 11:26
het is a
KimetJ!
4 februari 2007, 11:29
ps3 dohhhh! :)
vinnie
4 februari 2007, 11:31
ps3 dohhhh! :)
heheh, Dat vind ik dus ook... 360 is zeker niet een slechte console, maar Ps3 overwint het gewoon. Daar hoef je eigenlijk deze poll niet voor op te zetten, dus... DOHHH !
Eigenlijk zou de titel moeten zijn : Wie word de uiteindelijke Next-gen winnaar ... (tip voor de mods)
Voltage
4 februari 2007, 11:36
c, :) Sony Ruled nogsteeds
Deblo
4 februari 2007, 11:40
A: Xbox 360
Denk ik :)
Ze hebben al een goede naam op de markt + een goede console.
Het netwerk is ook al heel uitgebreid met veel mogelijkheden enzo ;)
De games line-up ziet er ook heel goed uit naar mijn mening :P
Maarja, voor ieder wat wils toch 8)
Randii
4 februari 2007, 11:53
Eigenlijk zou de titel moeten zijn : Wie word de uiteindelijke Next-gen winnaar ... (tip voor de mods)
Nee, eigenlijk zou de titel moeten zijn: Welke console koop jij/heb jij gekocht?
Ik bedoel... Het lijkt me logisch dat de 360-bezitters de 360 kiezen als "winnaar" en de PS3'ers de PS3 als "winnaar"...
Plus het feit dat het nog meer dat fanboygedoe oprakelt... Neen, voor mij hoeft zo'n poll niet...:{
Kaj
4 februari 2007, 11:58
nou er zijn mensen die hebben een xbox maar die zeggen van nou ja een xbox is goed maar ik denk dat de ps3 beter is
vinnie
4 februari 2007, 11:58
Nee, eigenlijk zou de titel moeten zijn: Welke console koop jij/heb jij gekocht?
Ik bedoel... Het lijkt me logisch dat de 360-bezitters de 360 kiezen als "winnaar" en de PS3'ers de PS3 als "winnaar"...
Plus het feit dat het nog meer dat fanboygedoe oprakelt... Neen, voor mij hoeft zo'n poll niet...:{
Beste randii ,
zowieso vind ik heel deze topic onnodig.
check me eerste post er staat,
LOL , Een newbie hier op het forum. Succes met je Topic Mudera !
Omdat ze niet begijpen wat dat weer lost maakt.
en de topic verwijderen doet men hier niet , dus dan maar weer discusseren.
Dan zal je het zo moeten doen, dat elke thread die begint met wie is de next-gen winnaar gelijk gedeleted word. Simpel toch ?
KingOfTheHill
4 februari 2007, 12:04
wel opletten, want Tunix is zo slim geweest om de poll niet hetzelfde te maken als dat wat Mudara in de openingspost zegt :)
ow enne... PS3, doh
ZerO NL
4 februari 2007, 12:13
Zonder twijfel de PS3.
vinnie
4 februari 2007, 12:16
wel opletten, want Tunix is zo slim geweest om de poll niet hetzelfde te maken als dat wat Mudara in de openingspost zegt :)
ow enne... PS3, doh
LOL, niet gezien... Goed van tunix.
Thnx KoTH ! :)
tantalus
4 februari 2007, 19:05
PS3 for shure ^O^
Tim
4 februari 2007, 19:16
De Wii. :)
VincentG
4 februari 2007, 19:23
360 of Wii.
Wii op gebied van gameplay, 360 op gebied van power/gfx.
PS3 is dan wellicht wat sterker dan de 360, maar gezien het feit dat die ook ruim een/anderhalf jaar later uit is gekomen moet dat ook wel.
De controller van de PS3 vind ik niets bijzonders.
Kwam op mij over als 'Bananencontroller werd zo slecht ontvangen, we moeten iets anders doen. Hey, de Wii slaat een andere weg in, laten wij ook zoiets doen, wat MS jaren terug ook had'.
Flatchoo
4 februari 2007, 19:25
nou er zijn mensen die hebben een xbox maar die zeggen van nou ja een xbox is goed maar ik denk dat de ps3 beter is
Er zijn ook mensen die net het omgekeerde denken..
vinnie
4 februari 2007, 19:31
Er zijn ook mensen die net het omgekeerde denken..
Mensen zoals danny jansen ...
Je neemt altijd je console die je nu in huis hebt staan in bescherming, en gaat deze niet afkraken.. Das toch normaal ? ik ga me vriendin toch ook niet afkraken, terwijl Carmen Elektra bestaat.
anyways, de Ps3 nog wel de meeste stemmen...
Flatchoo
4 februari 2007, 19:47
Mensen zoals danny jansen ...
Je neemt altijd je console die je nu in huis hebt staan in bescherming, en gaat deze niet afkraken.. Das toch normaal ? ik ga me vriendin toch ook niet afkraken, terwijl Carmen Elektra bestaat.
anyways, de Ps3 nog wel de meeste stemmen...
Dat is idd mijn mening. En hoezo je neemt altijd je eigen console in bescherming. Net alsof de xbox/playstation perfect is..
Dark Dutchie
4 februari 2007, 19:48
de wii...
G.G.
4 februari 2007, 19:58
Niet per se, maar voor de persoon heeft die console al wel 'gewonnen'.
Anders kocht hij hem niet, maar er zijn mensen die gewoon helder kunnen zien wie de winnaar word.
Ik denk de Xbox 360, of de Wii.
De PS3 is gewoon te duur voor de mensen die al een PS2 hadden, daarom zal hij floppen.
Tegen de tijd dat de prijsdaling komt hebben veel mensen al een Wii/Xbox 360.
Kaj
6 februari 2007, 07:32
Dat is idd mijn mening. En hoezo je neemt altijd je eigen console in bescherming. Net alsof de xbox/playstation perfect is..
Nee maar het is wel zo dat mensen dat doen :P.
Nmesniper
6 februari 2007, 11:27
Nee hoor ik heb een Xbox360 maar ik denk dat PS3 uiteindelijk gaat winnen =).
Marley
6 februari 2007, 11:29
Ik denk dat de PS3 gaat winnen, maar ik vind de Xbox 360 het beste. De PS3 wint door Japan en door de userbase die Sony van de PS2 nog heeft. De Xbox 360 vind ik echter een betere en completere console. Onder andere door het Dashboard, Xbox Live, Windows Media Center en natuurlijk gewoon betere (Westerse) games.
VincentG
6 februari 2007, 11:48
Tja, wanneer win je en waar basseer je dat op?
Aantal verkochte consoles of games, prestatievergelijkingen, vernieuwingen ten opzichte van current-gen, marketingstrategie etc?
Duurt sowieso nog wel een paar jaar, voordat we goed kunnen zien hoe de consoles in de markt vertegenwoordigd is.
De PS2 (en PS1) heeft een grote aanhang fans en daardoor zal de PS3 het ook snel doen. Maar als ik kijk naar de 360 ten opzichte van de PS3, vind ik de 360 beter. Uiteindelijk is ie kwalitatief wat minder, maar dat was ook zo met de PS2 tov de Xbox. Dat is ook niet zo vreemd als er anderhalf jaar tussen de releases zit.
Zo vond ik de launch van de 360 beter dan die van de PS3, maar ook de prijs. De PS3 zal uiteindelijk denk ik wel weer een groter en diverser aanbod in games hebben, net als nu met de PS2.
De Wii richt zich op vernieuwing op gebied van gameplay en besteed minder aandacht aan power en gfx, maar is daardoor zeker niet slecht.
Of een console wint of niet in dit soort discussies blijft toch altijd meer van welke console je voorkeur heeft. Fanboys zullen hun platform de hemel in prijzen en mensen die minder fanboy-achtig zijn, zullen opener zijn bij hun (positieve) uitspraken over andere consoles.
Thuggie
6 februari 2007, 11:55
Waarop baseer je dat de PS3 meer games zal hebben VincentG ? Lijkt me juist niet dat dit het geval zal zijn.
Marley
6 februari 2007, 12:03
De PS3 zal denk ik wel meer games krijgen, maar de helft ervan is Japanse 'troep' waarvan het meeste de Europese bodem nooit zal bereiken. Op papier heb je dan inderdaad meer games, maar ik heb liever kwaliteit boven kwantiteit.
Re4zeN
6 februari 2007, 12:04
Ik dnek dat het cker nog een paar jaar duurt voordat ps3 kan concureren met de 360.
Op dit moent is het grootste gemis van de ps3 een degelijk online netwerk en echte top-games.
Misschien dat ps3 in 2010 ofzo wel de xbox360 is voorbij geschoten, maar tegen die tijd komt er al weer een nieuwe next-gen uit.
In verhouding tot xbox1 - ps2 --> xbox360 - ps3 is MS denkt ik sowieso al een winaar, en met de sterke line-up van Bill zal de 360 iig niet meer kunnen floppen!
Ps3 daarentegen doet het nog altijd niet goed, zelfs in Japan niet.
Zal uiteindleijk wel slagen maar dit is minder zeker dan dat het ooit geweest is bij Sony
vinnie
6 februari 2007, 13:07
De PS3 zal denk ik wel meer games krijgen, maar de helft ervan is Japanse 'troep' waarvan het meeste de Europese bodem nooit zal bereiken. Op papier heb je dan inderdaad meer games, maar ik heb liever kwaliteit boven kwantiteit.
Idd, Er zitten veel rotte peren bij die absoluut niet mee tellen. Maar, Kaskrakers zitten er ook bij ! En soms worden de games ook vaak onderschat.Ik heb het gehad met games die van filmlicenties afkomen, das pas westerse bagger ! Verder zal de PS3 ons verbazen met wat er uit gaat komen kwa orginaliteit van games. Xbox is meer HArdcore gamer/Shooter dudes gericht en Ps3 meer mainstream. Dat merk je wel met alles. Nu dat Xbox een graantje meepikt van guitar hero is leuk. Maar Ps3 is ECHT meer completer, Vergeet het online gebeuren eens als vergelijking AUB. PS3 is gewoon sterker op andere vlakken die net weer andere gamers aanspreken. Zo is het cirkeltje rond.
sateck
6 februari 2007, 13:50
PS3, ze waren ook de baas met PS1 en PS2, dus ze hebben al een goeie naam bij de mensen die zich niet echt verdiepen in alles omdat ze denken(oh de PS1 en PS2 waren goed, dus PS3 ook wel)...
Daarom koop ik zelf ook een PS3 :)
koekiemonster
6 februari 2007, 14:04
gezien de huidige sales en de sneltreinvaart waarmee de wii inloopt op de xbox36 lijkt de wii de mogelijke winnaar. Anders xbox360. PS3 ligt nu ver achterop en moet met hele goede titels komen wil men nummer 1 worden in Japan en de VS.
SabOwns
6 februari 2007, 14:54
ik denk dat de 360 of de wii gaat winnen^O^
de prijs is zoveel lager dan bij de ps3. en ontwikkelen schijnt toch makkelijker te gaan voor de 360.
en ik neem niet mijn eigen console in verdediging heb een ps2:P
Broodrooster
6 februari 2007, 15:28
PS3, Nu die nieuwe,goedkopere chip erin komt, word ie alleen maar goedkoper. En Blu Ray gaat hun alleen maar in hun voordeel werken.
G.G.
6 februari 2007, 22:42
PS3, Nu die nieuwe,goedkopere chip erin komt, word ie alleen maar goedkoper. En Blu Ray gaat hun alleen maar in hun voordeel werken.
Nee, want de helft van de mensen heeft nog geen HD TV, waardoor Blu-Ray nutteloos wordt.
Sowieso, de helft van de fanbase van de PS3 bestaat uit tieners die niet zomaar 500 euro op tafel kunnen leggen voor een PS3.
yallayalla
6 februari 2007, 22:50
ik denk dat de 360 of de wii gaat winnen^O^
de prijs is zoveel lager dan bij de ps3. en ontwikkelen schijnt toch makkelijker te gaan voor de 360.
en ik neem niet mijn eigen console in verdediging heb een ps2:P
alles wat net nieuw op de markt is moeilijk. de 2de generatie zal tigg keer makkelijker gaan. !! dat is toch wel logish.
Marley
6 februari 2007, 23:03
alles wat net nieuw op de markt is moeilijk. de 2de generatie zal tigg keer makkelijker gaan. !! dat is toch wel logish.
Pas bij een prijsverlaging en echte topgames. Maar beide zullen (waarschijnlijk) niet voor 2008 komen...
ZerO NL
6 februari 2007, 23:04
PS1/PS2/PSP ÃÂ*s kwantiteit en kwaliteit.
Ze zeggen niet voor niks dat op de PS2 de beste en meeste games te vinden zijn en dat zal op de PS3 over een tijdje ook wel zo zijn.
Xbox 360 heeft ook goeie games, maar als je bijv. vergelijkt hoe weinig de xbox er had vergeleken met de PS2, dan zou het heel goed mogelijk zijn dat de PS3 ook meer en betere games gaat krijgen dan de 360.
Ik heb zelf overigens een 360 en ga een PS3 kopen.
p.s: Hoezo voor 2008 pas echte topgames marley? Ik vind dat je er nu al van kunt spreken met launchgames als MotorStorm, Resistance, R6: Vegas, SC Double Agent etc. etc. Binnenkort haze, warhawk, assassin's creed etc. etc. nog zoveel meer. De PS3 krijgt bij de launch hier iig veel meer en betere games dan de 360 toendertijd had.
VincentG
7 februari 2007, 00:22
Maar Vegas en Double Agent zijn er al (op de 360), dus vind ik niet dat je die kan meetellen als echte launchtopper.
PS2 was qua games beter vertegenwoordigd, maar vergeet niet dat ze daarvoor al een PS1 hadden en Microsoft met de Xbox nieuw op de gamesmarkt is en flink wat concurrentie heeft. En wat dat betreft heeft MS een flinke inhaalslag gemaakt op Sony en Nintendo wat met de komende generaties alleen maar sterker gaat worden.
Uiteindelijk zal het best kunnen zijn dat PS3 nog een flinke voorsprong heeft op de 360, maar met de generatie erna zal dat gaat erg klein worden. Dan kan Sony niet meer aankomen met hun slechte marketingstrategiën (met name de uiterst slechte launches van hun platformen).
Marley
7 februari 2007, 00:27
p.s: Hoezo voor 2008 pas echte topgames marley? Ik vind dat je er nu al van kunt spreken met launchgames als MotorStorm, Resistance, R6: Vegas, SC Double Agent etc. etc. Binnenkort haze, warhawk, assassin's creed etc. etc. nog zoveel meer. De PS3 krijgt bij de launch hier iig veel meer en betere games dan de 360 toendertijd had.
Je noemt bijna alleen maar multiplatform games die ook op de Xbox 360 komen. Die tellen natuurlijk niet mee, want dat is geen voordeel t.o.v. de concurrentie.
MotorStorm en Resistance zijn goede launchgames, maar toppers? Nee, dat vind ik toch net niet. Forza 2, Mass Effect, Halo 3, Alan Wake, Bioshock, Killzone, Final Fantasy, Metal Gear Solid en Devil May Cry, dat noem ik toppers. Misschien dat Killzone nog dit jaar komt, maar de rest sowieso niet.
Kaj
7 februari 2007, 07:20
Je noemt bijna alleen maar multiplatform games die ook op de Xbox 360 komen. Die tellen natuurlijk niet mee, want dat is geen voordeel t.o.v. de concurrentie.
MotorStorm en Resistance zijn goede launchgames, maar toppers? Nee, dat zijn het niet. Forza 2, Mass Effect, Halo 3, Alan Wake, Bioshock, Killzone, Final Fantasy, Metal Gear Solid en Devil May Cry, dat noem ik toppers. Misschien dat Killzone nog dit jaar komt, maar de rest sowieso niet.
nou van killzone hoor ik juist helemaal niks...
Shooter27
7 februari 2007, 09:35
Wii gaat winnen qua verkopen, das al duidelijk lijkt me:) Welke ik nou leuker vind weet ik nog niet. De Wii is nog niet zo lang uit, maar heeft al wat toffe games. De 360 heeft vette online gameplay. Op de PS3 heb ik nog niet gespeeld.
tantalus
7 februari 2007, 11:52
Time will tell. Zolang ik maar de games kan spelen die ik wil spelen. Maakt me niet uit wie wint
Quizz
7 februari 2007, 14:39
ik ga voor C
Mathias
7 februari 2007, 15:56
Wie word de next-gen winnaar denken jullie?:P
a Xbox 360
b WII
c PS3
ik denk dat ps3 niet ietsje beter is dan de Xbox 360 ik heb al op de Wii gespeeld maar na een paar uur is het dat ook niet meer
dus:d
a Ps3
b Xbox
c Wii
ZerO NL
7 februari 2007, 16:34
MotorStorm en Resistance zijn goede launchgames, maar toppers? Nee, dat zijn het niet. Forza 2, Mass Effect, Halo 3, Alan Wake, Bioshock, Killzone, Final Fantasy, Metal Gear Solid en Devil May Cry, dat noem ik toppers. Misschien dat Killzone nog dit jaar komt, maar de rest sowieso niet.
Welke "toppers" had de 360 bij de launch dan... Ik kan er geen opnoemen. Als jij PGR3 noemt dan ga ik zeggen "dat is geen topper".
Resistance is 100% zeker een topper. Op gamerankings scoort ie niet voor niks gemiddeld een kleine 9, dus een topper is het absoluut.
MotorStorm kan ik nog niet zeker zeggen aangezien die nog niet in US en EU uit is, maar ik verwacht dat het wel een topper gaat worden.
Marley
7 februari 2007, 16:37
Perfect Dark Zero scoorde ook overal negens, dus dat is naar jouw definitie een topper. Verder kunnen PGR3, Kameo, Call of Duty 2 en Condemned dan ook toppers genoemd worden.
Een topper is een unieke game waar een console er per jaar maar enkele van krijgt. Halo, Mass Effect, Gears of War, Metal Gear Solid, Gran Turismo mogen met recht toppers genoemd worden. Games als Resistance en MotorStorm zijn goed, zeker voor launchgames.
ZerO NL
7 februari 2007, 16:40
Sorry hoor, maar in dat lijstje van 360 "toppers" zie ik maar 2 games voor only 360 zijn en die komen bij lange na niet in de buurt van MotorStorm en Resistance.
Tommie
7 februari 2007, 17:01
LOL, PGR3 is al veel beter dan Motorstorm. PDZ was dan wel een tegenvallende game, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar Condemned, nu nog, dan is Resitance daar niks bij. Natuurlijk zijn het twee totaal andere games, maar toch. Niet zeggen dat de 360 launch kut was, want de PS3 is echt niet om aan te zien. Zelfs in maart zijn 70% van de games multiplatform, of al eerder op de XBox 360 uitgekomen.
Marley
7 februari 2007, 17:03
Sorry hoor, maar in dat lijstje van 360 "toppers" zie ik maar 2 games voor only 360 zijn en die komen bij lange na niet in de buurt van MotorStorm en Resistance.
Toen waren het games voor Xbox 360 Only. En ik vind Condemned al beter dan Resistance en MotorStorm bij elkaar :P Maar goed, blijft persoonlijk. Bovendien zijn we nu wel even 1,5 jaar verder he. Als de Xbox 360 zolang had gewacht had je Gears of War als launchgame :)
yallayalla
7 februari 2007, 17:08
tommie en marley hebben jullie resistance en motorstorm gespeeld ?
want aan jullie reacties te zien lijkt het wel zoo.
of gaan jullie uit van trailers/oogjes ?
Marley
7 februari 2007, 17:13
Ja, ik heb ze beide gespeeld.
ZerO NL
7 februari 2007, 17:23
Is elk crewlid hier pro-360 ofzo? Lijkt wel gamer.nl ofzo, dat is echt te diep triest.
Je mag een mening hebben hoor, maar ik (en vele anderen) weten al heel lang hoe Marley is en nu lijken er meerdere crewl
eden te zijn die iets doen wat een echte nieuwsposter/crewmember op een gamesite juist niet moet doen.
Toen het nog enkel psponly (pspzone toendertijd) was, vond ik de sfeer, nieuwsposters etc. veel beter.
Nu lijkt het erop dat elke nieuwsposter op gamingonly zich met zijn console wil bewijzen.
Ik zie dan ook bijna geen normale artikelen meer, maar voornamelijk artikelen waarin 1 console helemaal naar voren wordt getrokken en vaak de andere console (Wii valt hier buiten) in dat artikel wordt afgekraakt.
Over een maand ong. bezit ik alle "next-gen" consoles (Wii niet) en als het zo doorgaat kan ik net zo goed naar fanboyonly gaan ofzo want dat komt op hetzelfde neer.
Niet dat ik dat doe want ik heb een hekel aan lui die zich blind staren op 1 console en niet reeël kunnen/willen kijken.
yallayalla
7 februari 2007, 17:40
Ja, ik heb ze beide gespeeld.
toch betwijfel ik door welke bril je kijkt.
het kan persoonlijk zijn (smaak)
maar een game als Condemned beter vinden dan resistance ne motorstorm bijelkaar lijk me door een xbox bril gekeken iets.
@zero ben het met je eens !! ze kunnen wel eens voorbeeld nemen aan KINGOFTHEHILL ^O^
tobias
7 februari 2007, 17:41
wat zeuren mensen nou???
Game gewoon op de console waar jij dat op wil doen.
Re4zeN
7 februari 2007, 17:44
Ja laten we gewoon weer praten over het topic, en niet beginnen met andere mensen afvalen om hun mening.
Blijft toch allemaal persoonlijK!
Tommie
7 februari 2007, 18:55
Haha, grapje zeker. KoH is zoooo pro-PS3 :w
ZerO NL
7 februari 2007, 18:58
Haha, grapje zeker. KoH is zoooo pro-PS3 :w
Er is een verschil tussen voorkeur geven aan een console en pro- voor een console zijn.
Marley
7 februari 2007, 19:00
maar een game als Condemned beter vinden dan resistance ne motorstorm bijelkaar lijk me door een xbox bril gekeken iets.
Tja, daarom heet het ook een persoonlijke voorkeur :)
@zero ben het met je eens !! ze kunnen wel eens voorbeeld nemen aan KINGOFTHEHILL ^O^
Die is niet pro-PS3 wou je zeggen :P
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, niemand is 100% neutraal. Artikelen zijn altijd zo objectief mogelijk (vaak is het op PS3 Only iets meer op de PS3 gericht en op Xbox 360 Only andersom) en het is aan de lezer zelf om een beeld of mening te vormen. De mening van mijzelf of de rest van de crew staat daar helemaal buiten.
Marley
7 februari 2007, 19:03
Er is een verschil tussen voorkeur geven aan een console en pro- voor een console zijn.
Uhm nee, dat is zo ongeveer hetzelfde. Maar je valt een beetje door de mand als je iemand met een PS3-voorkeur wel goedkeurt maar iemand met een Xbox 360-voorkeur niet. Er zijn zat mensen in de crew die liever een PS3 hebben en ook veel die de Wii boven alles zetten. En anderen hebben weer een voorkeur voor de Xbox 360. De crew bestaat ook maar uit mensen met een eigen smaak en mening hoor ;)
KingOfTheHill
7 februari 2007, 19:22
Sjongejonge hele discussie over mij :) Wat voel ik me nu toch weer belangrijk ;)
Tuurlijk, ik ben pro-PS3, ik geef mn voorkeur aan de PS3, hoe je het ook wilt noemen (ben alleen geen fanboy :P En das wél een groot verschil). Ik zou wel gek zijn als ik straks 600 euro ga uitgeven, als ik pro-360 of pro-wii zou zijn, nietwaar?
Ik zie trouwens wel de statistieken hier bovenaan de pagina... en dan is eigenlijk het enige woord dat in me opkomt 'pwned' :)
Marley
7 februari 2007, 19:30
Ik heb zelf ook PS3 gestemd, maar dat zegt nog niet dat ik het ook de beste console vindt he :P Ging puur om wie je dacht dat zou gaan winnen. En dat wordt Sony gewoon.
KingOfTheHill
7 februari 2007, 19:35
Ja okay, das waar. Hoewel ik wel denk dathet verschil bij lange niet zo groot zal zijn als bij de PS2/Xbox/Gamecube. Denk dat de percentages nu eerder 40% van de markt voor PS3, 30% van de markt voor 360 en 30% van de markt voor de Wii ofzo zal zijn
edit: Hehe tobias was me voor :)
tobias
7 februari 2007, 19:35
ook al denk ik dat de ps3 gaat winnen denk ik niet dat het zo veel verschil zal zijn als bij de current gen wars
Marley
7 februari 2007, 19:38
Ik verwacht dat de Xbox 360 toch weer het kleinste wordt, door Japan. Maar denk wel dat ze in Europa en Amerika een grote vinger in de pap gaan krijgen. Japan blijft altijd een probleemgeval.
vinnie
7 februari 2007, 20:21
Waarom japan probleem geval ? Als ze nu gewoon eens meer Japanse gamestudios opkopen waar ms zo goed in is kunnen ze het ver schoppen daar.
Je hoeft maar 1 hit te hebben in japan en ze vallen voor je.Blijkbaar is MS niet Slim genoeg of heeft de capiciteit om hun over te halen. En het is zo simpel !
Je doet net of het aan de jappen ligt. Het ligt totaal aan M$. Ik dacht dat ze zon slimme marketing hadden ?? Serieus marley, Xbox360 schopt het ver en doet het heel goed nu. Maar zal het nooit Kwa kwaliteit en kwantiteit de PS voorbijstreven. Zoals ik al eerder zei, MS richt zich meer op andere gamers. En dat merk je aan de games. Als de 360 een GT game krijgt en een soort ICO, shadow of the collusus , Eye toy , buzz .. Dat soort dingen..
dan denk ik nog eens om zon 360 te halen.. Tot die tijd spreken die games voor de 360 totaal mij niet aan.. Check crackdown, halo .. allemaal in mijn ogen TOO much !
En wat dacht je van achievements ?? ik ben geen kind van 10 , die game voor kadootjes te krijgen .. Wat een onzin , ik hoop dat ze dit nooit op de PS3 doen ,anders verkoop ik hem !!!!!
Myrmidon
7 februari 2007, 20:52
Tuurlijk hoeft dat van Condemned niet. Er is een gigantische kloof aan verschil tussen die drie games. Van Marley weet ik dat hij erg into een goed horrorspel is en dat is Condemned.
En tja, ik vind dat iemand pas een fanboy is als men ongegrond een voorkeur geeft aan een console. Dat doet hier niemand, dus is het in mijn ogen allemaal een voorkeur i.p.v. pro-console. Heel veel mensen zijn gewoon fan van online gamen en dat is gewoon zo goed aan de Xbox 360. Het is een pure Westerse console. De PS3 is duidelijk een Oosterse console die het metname van het 'type' spellen moet hebben en ik geef persoonlijk iets minder om bepaalde gimmicks. Het is leuk meegenomen, maar het is ook een beetje de reden waarom ik nooit een Wii zou kopen. Leuk, maar voor mij is de kern van gamen gewoon lekker met een standaard controller gamen zonder al teveel dingen er omheen. Westerse games passen gewoon iets meer bij mij persoonlijk. :)
Edit: Ew, die quote is ouder dan ik dacht. :P Dacht dat dit het laatste bericht in dit topic was.
Edit 2: Oja, nog over die berichten op verschillende sites die een bepaalde console teveel de hemel in zouden prijzen. Dat vind ik eigenlijk niet meer dan normaal op zulke specifieke sites. Over het algemeen is 90% van de bezoekers fan van die bepaalde console. Welke berichten zijn dan leuker voor de bezoekers: de positieve of de negatieve? En zo'n site is toch ook voor een groot deel entertainment i.p.v. alleen informatief? Ik ben ook van mening dat we de negatieve berichten trouwens ook echt wel posten hoor, al is het in mindere mate. Als een game niet uitkomt, een console bijvoorbeeld heel veel verbruikt of lawaaierig is of als iemand een domme en opmerkelijke uitspraak doet, melden we dat toch net zo goed? Overigens vinden bedrijven het ook niet zo leuk negatieve dingen naar buiten te brengen, dus doen ze dat zo min mogelijk. ;)