PDA

View Full Version : Opladen in Amerika

2pac
16 oktober 2010, 19:07
Hee iedereen, ik ga over een paar dagen naar New York, met iPod en mobiel op zak natuurlijk. Maar hoe kan ik ze daar opladen? In Amerika hebben ze namelijk een heel ander stroomnetwerk met meer volt en een andere uitgang, dus mijn Europese opladers werken niet. Zijn er manieren waardoor ik mijn opladers alsnog kan gebruiken (converters ofzo)?
Mijn vader zei dat als het niet zo is we daar gewoon een nieuwe iPod oplader kopen, wat ik prima vind, maar voor mijn mobiel vind je daar echt geen alternatief. Het is echt een vreemd ding.

Link
16 oktober 2010, 19:15
Je hebt inderdaad een 'converter' voor het stopcontact nodig.

Voltage: Het stroomnet in Amerika is 110 volt, anders dan we hier gewend zijn. Je hebt stekkers met twee platte pluggen nodig. Neem daarom een wereldstekker mee om je fototoestel en telefoon op te laden.

http://www.usaonline.nl/amerika-vakantie-informatie.htm

InsomniaDriven
16 oktober 2010, 19:17
Ja, je kan gewoon een converter halen. Ik had de vorige keer bij de VVV zo'n set gekocht, dat waren zo'n beetje alle sterkers die er zijn. Is makkelijker dan overal nieuwe kabels voor te kopen.

2pac
16 oktober 2010, 23:09
Gewoon te kopen op Schiphol of, als ik in NY aankom, op Newark?

colinkie1990
16 oktober 2010, 23:26
Gewoon te kopen op Schiphol of, als ik in NY aankom, op Newark?

Ja die dingen zijn te koop op schiphol, ik zag ze vandaag nog liggen. Kom er dagelijks:P